路加福音第一章(一):從尊主頌學習讚美

馬利亞尊主頌:(路加福音1:46-55)從尊主頌學習讚美

我心尊主為大;我靈以神我的救主為樂; 因為他顧念他使女的卑微;從今以後,萬代要稱我有福。 那有權能的,為我成就了大事;他的名為聖。 他憐憫敬畏他的人,直到世世代代。 他用膀臂施展大能;那狂傲的人正心裡妄想就被他趕散了。 他叫有權柄的失位,叫卑賤的升高; 叫飢餓的得飽美食,叫富足的空手回去。 他扶助了他的僕人以色列, 為要記念亞伯拉罕和他的後裔,施憐憫直到永遠,正如從前對我們列祖所說的話。


My soul doth magnify the Lord, And my spirit hath rejoiced in God my Saviour. For he hath regarded the low estate of his handmaiden: for, behold, from henceforth all generations shall call me blessed. For he that is mighty hath done to me great things; and holy is his name. And his mercy is on them that fear him from generation to generation.
He hath shewed strength with his arm; he hath scattered the proud in the imagination of their hearts. He hath put down the mighty from their seats, and exalted them of low degree. He hath filled the hungry with good things; and the rich he hath sent empty away. He hath holpen his servant Israel, in remembrance of his mercy; As he spake to our fathers, to Abraham, and to his seed for ever.

  • 我心尊主為大(v46):嘴唇的讚美必須出自內心的尊敬
  • 我靈以神我的救主為樂(v47):必須由於靈裏的享受
  • 祂顧念祂使女的卑微(v48):因祂的眷顧而感讚
  • 那有權能的為我成就了大事(v49a):因祂的祝福而感讚
  • 祂的名為聖(v49b):因祂的名而稱頌
  • 祂憐憫敬畏祂的人(v50):因祂的憐憫而感讚
  • 祂用膀臂施展大能(v51):因祂的能力而稱頌
  • 祂叫卑賤的升高(v52):因祂為我們降卑而感讚
  • 祂叫饑餓的得飽美食(v53):因祂的餵養(靈命和肉身)而感讚
  • 祂扶助了祂的僕人以色列(v54):因祂的扶助而感讚
  • 記念亞伯拉罕和他的後裔(v55):因祂的信實而稱頌

參考: 「路加福音註解」( 黃迦勒著)

No comments:

Post a Comment

「有人看這日比那日強;有人看日日都是一樣。只是各人心裡要意見堅定。」(聖經.羅馬書14:5)