The Servant King

上周六晚,難得有時間回團契聚會,學唱一首詩歌,很有意思和好聽的歌。感謝主!



  1. From heav'n You came, helpless Babe, Enter'd our world, Your glory veiled;
    Not to be served, but to serve, And give Your life that we might live.
  2. There in the garden of tears, My heavy load He chose to bear;
    His heart with sorrow was torn, "Yet not My will, but Yours," He said.
  3. Come, see His hands and His feet, The scars that speak of sacrifice;
    Hands that flung stars into space, to cruel nails surrendered.
  4. So let us leam how to serve, And in our lives enthrone Him;
    Each other's needs to prefer, For it is Christ we're serving.
Chorus:This is our God, the Servant King, He calls us now to follow Him;
To bring our lives as a daily offering of worship to the Servant King.

【奴僕君王】
詩集:讚美系列短歌集,106
  1. 你道成肉身為人子,隱藏榮耀甘心入世,
    謙卑捨己服事人,因你所賜我得永生。
  2. 在那流淚園子裡,我的重擔祂全背起,
    祂悲痛流下淚說,惟照你旨不照我意。
  3. 來,看祂手腳釘痕,就能明白祂的救恩,
    造穹蒼星晨的手,甘心被釘為我受苦。
  4. 讓我們學習祂樣式,生活舉止以主為是,
    彼此所需可選擇,為著基督我們服事。
副歌:這是我神,奴僕君王,祂召我現在跟隨祂,
領我生命每一日獻上自己,敬拜這位奴僕君王。

No comments:

Post a Comment

「有人看這日比那日強;有人看日日都是一樣。只是各人心裡要意見堅定。」(聖經.羅馬書14:5)